TradeTravel 2011 georganiseerd door TradetrackerOp 27 oktober organiseert het affiliatenetwerk TradeTracker.com het TradeTravel 2011 event. De gastheer van deze eerste editie is FOX vakanties. Vanaf 09.00 kunnen marketeer uit de reisbranche aanschuiven in het FOX City reistheater.

Alle reisvarianten zijn hier vertegenwoordigd: Hotels, Verre Reizen, Campings, Vakantieparken, Vliegtickets, Stedentrips en de vele niches in Travel. TradeTravel is een platform waar de adverteerders en travel affiliates  samenkomen om relevante zaken te bespreken. Er worden natuurlijk ook  lezingen gegeven worden op het gebied van SEO, Mobiele Applicaties, Social Media, E-Mailmarketing en algemene ontwikkelingen in de reisbranche.

Wil je er bij zijn, schrijf je dan in via TradeTravel 2011. Hieronder volgt een overzicht van de lezers en lezingen:

Peter Buis, 2010’s Mover & Shaker Travel Agent volgens tijdschrift Zakenreis en tot voor kort divisiedirecteur bij reisgrootmacht BCD.
Dagvoorzitter voor de TradeTravel 2011 is een generalist met een nuchtere, directe instelling. Peter heeft in de bijna 4 jaar aan het hoofd van de zakenreisspecialist BCD Travel voor veel beweging gezorgd. Hij bracht een nieuwe dynamiek in het fusiebedrijf met grensoverschrijdende consolidatie en belangrijke online initiatieven. Deze zomer nam hij afscheid van BCD.

Peter zal als afsluiting van de middag een panel gaan faciliteren waarin de thema’s van de dag weer terugkomen en waar het publiek ook in kan participeren. Deelnemers in dit panel zijn Roy Huiskes van Chapter 42, Sasja van As, ING en Steven Fockema Andreae die vanuit  http://www.migcan.com/   expertise inbrengt met betrekking tot mobiele applicaties.

John van Diemen, online Marketeer FOX.
In 2009 is John van Diemen afgestudeerd op het onderwerp brand management, was online marketeer bij Camelot, Pharos Reizen en nu FOX Vakanties. Hij laat collega’s online denken en bouwt samen met hen aan het centraal stellen van de klant.

Lezing: “Usability kun je zelf” een case study naar de FOX website
Bij de ontwikkeling van de nieuwe website (live per 12 oktober) is kennis en ervaring gecombineerd met inzichten uit gebruikerstesten. Tijdens de bouw is een usability onderzoek gehouden met FOX klanten en is hun input gebruikt om de website te fine-tunen. Wie zegt dat je een bureau nodig hebt voor een optimale website? Luister naar je klant en “Usability kun je zelf”!

Sasja van As, Sectormanager Leisure, Travel & Media bij ING.
Sasja heeft in 2009 met de “Hoe reizen wij verder” publicaties binnen de reissector, de trends en verwachtingen voor de sector in beeld gebracht. De afgelopen jaren heeft ze gewerkt voor ING waar ze publicaties heeft uitgebracht over de Leisure & Travel sectoren en de gevolgen van het inzetten van social media.

Lezing:   “Hoe reizen we verder? Rekening houdend met…….”

–          Economische ontwikkelingen (consumenten kant)

–          Veranderende behoeften consumenten (socio demografie)

–          Veranderende travellandschap (Aanbodskant)

11.30 uur – 12.00 uur, Rolf Dijkstra, internet marketeer bij Roompot Vakanties
Rolf Dijkstra heeft 2 jaar een eigen communicatiebureau gehad, waarbij zijn passie altijd is uitgegaan naar online communicatie. Sinds 2010 is hij internet marketeer bij Roompot Vakanties, één van de grootste spelers in de Nederlandse reisbranche. Rolf heeft alle (inter)nationale affiliate campagnes van Roompot en het label Hogenboom Vakantieparken in beheer, evenals de link inkoop voor beide bedrijven.

Lezing:

–          Over Roompot Vakanties, Hogenboom Vakantieparken en affiliate marketing

–          Recente ontwikkelingen binnen de (inter)nationale campagnes

–          Sneak preview van aankomende ontwikkelingen

–          Tips & Tricks: hands-on adviezen volgens de adverteerder om als affiliate meer resultaat te behalen

Lezing: “Affiliatemarketing tips: een onuitputtelijke bron van inkomsten!”
Het nieuwe affiliate marketingconcept van HotelMoment geeft de mogelijkheid meer inkomsten te genereren. Er worden ‘hands on’ tips gegeven over waar je op moet letten om succes te hebben met affiliatemarketing. De nieuwe website van HotelMoment wordt vandaag gepresenteerd waar je als eerste van kan profiteren. Met ruim 5000 arrangementen wordt HotelMoment één van de grootste hotelarrangementen websites van de Benelux.

Roy Huiskes
Roy Huiskes  is sinds 2003 werkzaam in de SEO industrie en werkt sinds september 2010 als zelfstandig ondernemer. Hij helpt mensen met hun internet strategie, met als uitgangspunt de zoekende gebruiker.

Hij werkt momenteel voor AEGON, Vacanceselect, AkzoNobel/Alabastine. Roy blogt sinds 2006 op chapter42.com en is de co-host van de State of Search Podcast op webmasterradio.fm. Roy heeft gesproken op verschillende conferenties en panels waaronder WordCampNL, Affiliatedag, SES Amsterdam en A4Uexpo Munchen, Londen en Amsterdam.

Je vindt hier een compleet overzicht van alle lezingen op TradeTravel 2011