Yonego heeft een Affiliate Enquête onder ruim 400 affiliates uitgevoerd. Met vragen over ondermeer afzetkanalen, strategie, netwerken, branche organisaties, communicatie en tracking methoden. Daaruit blijkt dat de affiliates optimistisch zijn over de marktontwikkelingen meer dan 21% denk 50 % meer omzet te kunnen behalen in 2011.
Het merendeel van de affiliates ziet organisch verkeer als belangrijkste manier om nieuwe bezoekers binnen te halen en ruim 35% gebruikt daarvoor Google AdWords. Reizen is nog steeds het populairst gevolgd door fashion en telecom.
Van de affiliate netwerken word het meest gebruik gemaakt van Daisycon, gevolgd door M4N en Tradetracker. Over het algemeen zijn affiliates tevreden over deze Nederlandse netwerken. Ze beschikken over voldoende kennis en zijn hulpvaardig. En belangrijke reden van overstappen is dat er bij een ander netwerk meer commissie gegeven word.
Lees voor meer informatie het artikel Affiliate Enquête 2010 via frankwatching.com. Hier kun je het Affiliate Enquête 2010 downloaden